کشف کنید رژیم کتوژنیک ۲۸ روزه چیست

شاید جالب باشد بدانید کتوژنیک خودش به چند دسته تقسیم میشود. بیشتر علائم موقتی هستند و چند روز پس از شروع رژیم از بین می روند. این عوارض به کتو فلو (Keto Flu) یا آنفولانزای کتو شهرت دارند که معمولا چند روز بیشتر طول نمیکشند. 👈بیش تر بخوانید: آنفولانزای کتو چیست و افراد چگونه به آن مبتلا می شوند؟ رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) رایجترین نوع آن است و برای عموم افراد کاربرد دارد، در حالیکه رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD) و رژیم کتوژنیک چرخهای (CKD) برای ورزشکاران یا کسانی که به دنبال انعطاف در برنامه غذایی خود هستند مناسب است. اگر از کسانی باشید که دوست ندارید در مهمانی و مناسبتها رژیم کتو بگیرید، این رژیم بیشتر به درد شما میخورد.

در حقیقت، تغذیه در دوران بارداری یکی از موارد حیاتی است که باید با دقت و توجه به توصیههای متخصصان پیروی شود. اما پرای دریافت رژیم غذایی مناسب خود باید با دکتر تغذیه آنلاین مشورت کرده و یا از بخش محاسبه قد و زن آنلاین به صورت رایگان استفاده کرده و رژیم خود را دریافت کنید. اما اگر به دلایل موجه میخواهید کتو را در دوران شیردهی امتحان کنید، حتماً با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید. برای موفقیت در این رژیم، توصیه میشود قبل از شروع آن با یک تغذیهشناس یا پزشک متخصص مشورت کنید. مشکل اصلی کره بادام زمینی این است که مقاومت در برابر آن بسیار سخت است اما اگر در یک زمان فقط مقادیر کمی بخورید، احتمالا ضرری نخواهد داشت.

رژیم کتوژنیک کلاسیکمطالعات نشان میدهد که از دست دادن حتی مقادیر اندک وزن میتواند سلامت کلی و به ویژه فشار خون را کاهش داده و قند خون و کلسترول را کاهش دهد. آووکادو میوهای با کمترین مقدار کربوهیدرات و بالاترین مقدار چربی است که فیبر و مقادیر قابل توجهی از ویتامین و مواد معدنی هم دارد. در این رژیم نسبت مواد غذایی تقریباً به این صورت است: 35 درصد پروتئین، 60 درصد چربی و 5 درصد کربوهیدرات. در ترکیبات پیشنهادی این رژیم چربی کاهش پیدا میکند و نسبت مواد غذایی در کتو 2.0 به این صورت است: 50 درصد چربی، 30 درصد پروئین و 20 درصد کربوهیدرات.

ممکن است در آغاز رژیم غذایی کتوژنیک، محدودیتهایی را در فعالیتهای خود مشاهده کنید، اما این فقط به خاطر عادت کردن بدن شما به این رژیم برای مصرف چربی است. شواهد نشان میدهند که رژیم کتوژنیک ۲۸ روزه به کنترل اشتها و کم کردن میل به غذا و گرسنگی کمک مکمل های مورد نیاز در رژیم کتوژنیک + لیست ۹ تا از بهترین ها میکند. برخی تحقیقات نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش وزن و شاخص توده بدنی، بهبود کنترل قند خون و بهبود فشار خون کمک کند. یکی از دلایل توقف وزن در کتوژنیک کنترل نکردن مصرف چربی است. در مقابل، کتواسیدوز زمانی اتفاق می افتد که بدن فکر می کند که در شرایط گرسنگی و قحطی قرار گرفته است و شروع به تجزیه ی بسیار سریع چربی ها و پروتئین ها می کند. Th is  po st was writt᠎en with G​SA Con​tent Gener᠎at or Demov᠎ersi​on.

رژیم غذایی کتوژنیک پارینه سنگیدر مقابل، در رژیم کتوژنیک درصد کربوهیدرات بسیار محدودتر میشود. حبوبات: لوبیا، عدس، نخود و سایر حبوبات دارای کربوهیدرات نسبتا بالایی هستند و باید در رژیم کتو محدود شوند. در صورت مصرف باید در حد اعتدال باشد و گزینه های کم کربوهیدرات را انتخاب کنید. مقدار کربوهیدرات دریافتی نباید بیش از ۵۰ گرم در روز بشود. رژیم کتوژنیک می تواند از اتفاق افتادن خطرات و ریسک هایی مثل زیاد شدن چربی، بالا رفتن سطح کلسترول اچ دی ال، بالا رفتن فشار خون و زیاد شدن میزان قند خون بدن پیشگیری کند. البته به شرطی که پروتئین و قند دریافتی را هم تنظیم کنید. پروتئین دریافتی در این رژیم به رشد ماهیچههای فرد کمک میکند و افزایش پروتئین باعث میشود که قدرت انتخابتان دربارۀ غذاها افزایش پیدا کند.

همچنین میزان پروتئین دریافتی در رژیم کتو پایینتر از رژیم کم کربوهیدرات است. زیرا این افراد عموماً بلافاصله قبل و پس از ورزش کربوهیدرات مصرف میکنند؛ چون باید بتوانند هم با شدت بیشتری ورزش کنند، و هم ریکاوری داشته باشند. باید مراقب باشید که علاوه بر کنار گذاشتن شیرینیجات و مواد نشاستهای، سبزیها و میوههای کمقند و کمکالری هم بخورید. در روزهای آزادِ رژیم دورهای استفاده از کربوهیدراتهای سالم مثل میوه و سبزیهای قنددار و نشاستهای، غلات کامل و … غلات و نشاسته: گندم، برنج، ذرت، ماکارونی، و بیشتر غلات غلات باید پرهیز شود زیرا کربوهیدرات بالایی دارند. باید موارد مجاز و غیرمجاز سبک کتو رو کاملاً رعایت کنید. اگر فکر میکنید رعایت کامل رژیم کتوژنیک برایتان سخت است، به رژیم کتوژنیک دورهای یا سیکلیکال فکر کنید.

ضررهای رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک 2.0 میان افرادی که رعایت رژیم استاندارد برایشان سخت است، محبوبیت بیشتری دارد. نیاز دارید که روزهای آزاد در میان رژیمتان داشته باشید؟ یودکین معتقد بود که این دیدگاه اشتباه است و در عوض، یکی از دلایل مهم CHD مصرف بیش از حد قند (به عنوان مثال ساکاروز) است. رژیم کمکربوهیدرات یا رژیم لوکرب (low carb) به شیوهای از تغذیه گفته میشود که در آن مصرف قند و نشاسته کاهش یافته باشد. محصولات رژیمی بدون قند: بسیاری از محصولات بدون قند حاوی شیرین کننده های مصنوعی هستند که مانع کتوز میشوند و ممکن است اثرات منفی بر سلامتی داشته باشند.

اغلب افراد از نتیجه معکوس مصرف بیش از حد پروتئین در رژیم کتوزیس ناآگاه هستند. الکل: نوشیدنی های الکلی اغلب حاوی کربوهیدرات هستند و می توانند کاهش وزن را در رژیم انواع رژیم کتوژنیک : استاندارد هدفمند دوره ای ۲۱۶ کتوپلاس کتو متوقف کنند. هرچند که منوی غذایی این رژیم تنوع بیشتری دارد، اما گفته میشود، هنوز ثابت نشده که کتو 2.0 در کاهش وزن موثر است. زبان درد عوامل مختلفی در پشت زبان درد قرار دارند، اما کره یکی از عوامل مرتبط است. این راهنما با دستور العمل هایی ارائه می دهد که معمولاً در چربی ها بیش از حد بدون چاق شدن هستند. تمرکز این رژیم بر دریافت بیشتر چربی است. بیشتر سایتها و منابع، این رژیم را به چهار دسته اصلی طبقهبندی کردهاند. نسبت چربی به سایر مواد غذایی یک به چهار است.

رژیم کتوژنیک صارمیما در این مطلب علاوه بر چهار دستۀ اصلی، به بعضی از انواع دیگر رژیم کتوژنیک هم اشاره میکنیم. برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص کره بادام زمینی آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم. بخش های کوچکی از انواع توت ها را می توان در حد اعتدال مصرف کرد. وقتی شما از رژیم کتو خارج میشوید و دوباره تمایل دارید به این رژیم برگردید، تنها 2 الی 3 روز کافیست که بدن شما دوباره وارد فاز کتوسوزی شود. همانطور که میدانید، بدن برای سوختوساز، فعالیت اندامها و تقویت سیستم ایمنی، به انرژی نیاز دارد. این رژیم برای افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند مناسب است.

اما در واقع تعداد انواع این رژیم بیشتر است.شرایط شروع رژیم کتو رو مطالعه کنید و اگه فکر میکنید براتون مناسب است برای حداقل 1 ماه تست کنید. رژیم کتوژنیک ممکنه مناسب باشه اما بهتره نظر پزشک رو هم داشته باشد. اما این رژیم غذایی میتواند منجر به مصرف بیشتر مواد غذایی سالم مانند میوهها، سبزیجات و محصولات کامل شده باشد که بهبود سلامتی کلی بدن را همراه دارد. اما در واقع تعداد انواع این رژیم بیشتر است. در نتیجه احتمال پایبندیتان به رژیم بیشتر میشود. بله درست متوجه شدید روزه گرفتن موجب تقویت سطح کتون موجود در بدن شما میشود. افزودن شکر و خامه به قهوه، نه تنها کمکی به کاهش وزن نمیکند، بلکه کالری زیادی نیز به بدن شما وارد میکند. در رژیم های با کاهش وزن سریع، که رژیم کتوژنیک هم یکی از آنها است نیز، درست است که شخص سریع وزن را کاهش می دهد، ولی عوارض آن به راحتی قابل چشم پوشی نمی باشد.

رژیم کتوژنیک تبادل نظر

این حالتی است که در آن بدن به جای کربوهیدراتها به عنوان منبع اصلی سوخت، چربیهارا میسوزاند و به این صورت لاغری سریع اتفاق میافتد. در نتیجه در بدن، به جای قند، چربی سوزانده میشود. قهوه با افزودن چربی: میتوانید به جای شیر، از کره گیاهی و روغن نارگیل استفاده کنید. بهتر هست که به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن ۱.۵ گرم پروتئین بخورید. متخصصان تغذیه بر این باورند که لاغری و کاهش وزن سالم زمانبر است و هرگز درست نیست که مثلا در عرض یک ماه فردی 20 کیلو از وزن خود را کم کند. سبزیجات ریشهدار: سیبزمینی، هویج، سیبزمینی شیرین و سایر سبزیجات ریشهدار سرشار از کربوهیدرات هستند و باید از مصرف آنها به حداقل رسیده یا اجتناب شود.

در اینجا لیستی از غذاهایی که مصرف آنها در رژیم غذایی کتوژنیک باید محدود یا حذف شود آوردهایم. قهوه ساده بدون افزودن شکر یا شیر: قهوه ساده و سیاه بدون مواد شیرینکننده یا شیر،کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات در هر پیمانه دارد. رژیم کتوژنیک هدفمند کربوهیدرات بیشتری دارد. با این وجود، یک استراتژی بسیار دقیق وجود دارد که میدانیم آیا بدن ما به حالت چربیسوز تبدیل شده است یا نه: آزمایش محدوده کتون شما. آیا میتوانید به این رژیم پایبند باشید؟ آیا رژیمی با کربوهیدارات کم همان رژیم کتوژنیک است؟ صبحانه: یک کف دست نان جو دوسر همراه با یک قوطی کبریت پنیر کمچرب و ۱ تا ۲ عدد گردو. اگه درباره صحت هر کدوم از این عبارات تردید دارید، لازمه یک بار دیگه اصول رژیم کتو رو اینجا مرور کنید.

رژیم کتوژنیک دو هفته ای

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از آیا کتوز در رژیم کتوژنیک بوی آلت تناسلی را بد و زیاد می کند؟ دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.