تیراندازی در مدرسه میشیگان: وثیقه ترکیبی یک میلیون دلاری برای جیمز و جنیفر کرامبلی، والدین مظنون تیراندازی در دبیرستان آکسفورد


پونتیاک، میشیگان – ساعتی پس از اینکه پلیس اعلام کرد آنها در یک ساختمان تجاری در دیترویت پنهان شده بودند، روز شنبه برای والدین یک نوجوان میشیگانی متهم به قتل چهار دانش آموز در دبیرستان آکسفورد، قرار وثیقه یک میلیون دلاری برای قاضی تعیین شد.

جیمز و جنیفر کرامبلی در جلسه دادگاه زوم نسبت به هیچ یک از چهار فقره قتل عمد علیه خود بی گناه اعتراف کردند. جنیفر کرامبلی هق هق می‌کرد و برای پاسخ دادن به سؤالات قاضی تلاش می‌کرد و جیمز کرامبلی سرش را تکان داد وقتی دادستان گفت پسرش به سلاح مورد استفاده در قتل‌ها دسترسی کامل دارد.

قاضی جولی نیکلسون برای هر یک از والدین 500000 دلار وثیقه تعیین کرد و در صورت دریافت پول برای آزادی آنها، همزمان با دادستانی که خطر فرار را به همراه داشت، به ردیابی GPS نیاز داشت.

وکلای مدافع کرامبلی حتی روز شنبه استدلال کردند که آنها هرگز قصد فرار نداشتند و برنامه‌هایی برای ملاقات با وکلای خود در همان روز صبح انجام داده بودند. وکیل شانون اسمیت، دادستان ها را به “انتخاب” حقایق برای افشای علنی متهم کرد، از جمله اتهام دسترسی نامحدود پسر نوجوانش به سلاح هایی که به گفته دادستان، پدرش چند روز قبل از تیراندازی برای او خریده بود.

اسمیت گفت: «مشتریان ما هم مثل بقیه ویران شده‌اند» و افزود که اسلحه «قفل بود». او در جلسه روز شنبه جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

کارن مک‌دونالدز، دادستان اوکلند، روز جمعه اتهام قتل غیرعمد را علیه کرامبلی‌ها مطرح کرد و آنها را متهم کرد که در روز فاجعه با وجود مواجه شدن با پیامی وحشتناک – “خون همه جا” – که سر میز کودک پیدا شد، مداخله نکرده‌اند. .

کیفرخواست زوم برای جیمز، سمت چپ، و جنیفر کرامبلی در شرکت اوکلند، میشیگان، در روز شنبه، 4 دسامبر 2021.
دادگاه استانی 52-1 از طریق AP

مقامات از بعد از ظهر جمعه در جستجوی این زوج هستند. در آخرین ساعات روز جمعه، کلانترهای ایالات متحده برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری آنها شود، هر کدام تا 10000 دلار جایزه تعیین کردند.

اسمیت، وکیل کرامبلیز، جمعه گفت که این زوج اوایل هفته شهر را «برای امنیت خودشان» ترک کردند و برای مواجهه با اتهامات به آکسفورد بازخواهند گشت.

در طول جلسه استماع روز شنبه، اسمیت گفت که جمعه شب با آنها از طریق تلفن و پیام‌های متنی تماس گرفته شد و دادستان‌ها را به دلیل عدم تماس با او و وکیل مدافع همکار ماریل لیمن مقصر دانست.

«مشتریان ما قرار بود کاملاً تحویل دهند. این فقط یک موضوع تدارکات بود، “او گفت.

اما مک‌دونالد روز شنبه گفت که این زوج 4000 دلار از یک دستگاه خودپرداز در روز جمعه در روچستر هیلز، نه چندان دور از دادگاهی که باید بعد از ظهر همان روز در آنجا حاضر می‌شدند، برداشتند.

او گفت: «اینها افرادی نیستند که بتوانیم مطمئن باشیم که خودشان به دادگاه بازخواهند گشت.

مایکل مک کیب، معاون شهردار اوکلند، در بیانیه‌ای گفت: یکی از صاحبان مشاغل دیترویت، اواخر روز جمعه، خودرویی را که به کرامبلیز بسته شده بود، در پارکینگ خود دید. مک کیب گفت که زنی که در نزدیکی خودرو دیده شد، زمانی که صاحب کسب و کار با 911 تماس گرفت، فرار کرد. این زوج بعدا توسط پلیس دیترویت شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس دیترویت، جیمز ای وایت، گفت که به این زوج “کمک شد تا وارد ساختمان شوند” و فردی که به آنها کمک کرده نیز ممکن است با اتهاماتی روبرو شود.

روز جمعه، مک‌دونالد دقیق‌ترین گزارش تا به امروز را از وقایعی که منجر به تیراندازی در دبیرستان آکسفورد، در حدود 30 مایلی شمال دیترویت شد، ارائه کرد.

به گفته بازرسان، ایتان کرامبلی، 15 ساله، با اسلحه از حمام بیرون آمد و به دانش آموزان در راهرو تیراندازی کرد. او متهم به قتل، تروریسم و ​​جنایات دیگر است.

بر اساس قانون میشیگان، اتهام قتل غیرعمد علیه والدین قابل پیگرد قانونی است، اگر مقامات معتقد باشند که شخصی در موقعیتی که احتمال آسیب یا مرگ زیاد وجود دارد، مشارکت داشته است.

به گفته کارشناسان، والدین ایالات متحده

مک دونالد گفت که مقامات مدرسه روز دوشنبه، یک روز قبل از تیراندازی، وقتی معلمی او را در حال جستجوی مهمات در تلفن خود دید، نگران کرامبلی جوانتر بودند.

به گفته دادستان، جنیفر کرامبلی با او تماس گرفت و بعداً در پیامی به پسرش گفت: “لل. من از دستت عصبانی نیستم. تو باید یاد بگیری که گرفتار نشوی.”

روز سه شنبه، معلمی روی میز اتان یادداشتی پیدا کرد و عکس گرفت. این نقاشی یک سلاح بود که به این کلمات اشاره می کرد: “افکار متوقف نمی شوند. به من کمک کن، مک دونالد گفت.

او همچنین گفت که نقاشی یک گلوله با کلمات بالا “همه جا خون است.”

بین اسلحه و گلوله فردی بود که به نظر می رسید دو گلوله خورده و در حال خونریزی است. او همچنین نوشت: «زندگی من بیهوده است» و به گفته دادستان «دنیا مرده است».

مک‌دونالد گفت که مدرسه به سرعت با اتان و والدینش ملاقاتی داشت که به آنها در مشاوره 48 ساعته گفته شد که این کار را انجام دهند.

مک دونالد گفت، خانواده کرامبلی از پسرشان در مورد اسلحه سؤال نکردند و کوله پشتی او را چک نکردند و “در برابر ایده ترک تحصیل پسرش در آن زمان مقاومت کردند.”

در عوض، نوجوان به کلاس بازگشت و تیراندازی آغاز شد.

دادستان گفت: «این تصور که پدر می تواند آن کلمات را بخواند و همچنین بداند که پسرش به سلاح مرگباری که به او داده شده دسترسی دارد، غیرقابل تصور است: او یک جنایتکار است.

مک دونالد گفت جنیفر کرامبلی پس از تیراندازی به پسرش پیام داد و گفت: “ایتان، این کار را نکن.”

مردم در کنار جامعه آکسفورد جمع می‌شوند تا در روز جمعه، 3 دسامبر 2021 در مرکز شهر آکسفورد، میشیگان، طی مراسم شمع‌افروزی عزاداری کنند.
جیک می / The Flint Journal از طریق AP

جیمز کرامبلی با 911 تماس گرفت تا بگوید که یک اسلحه از خانه اش گم شده است و ممکن است ایتن تیرانداز باشد. مک دونالد گفت که اسلحه در یک کشوی قفل نشده در اتاق والدین نگهداری می شد.

مک دونالد گفت: اتان در خرید اسلحه در 26 نوامبر پدرش را همراهی کرد و عکس هایی از اسلحه را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد و گفت: “من امروز زیبایی جدیدم را دریافت کردم.”

دادستان گفت، در طول تعطیلات آخر هفته طولانی روز شکرگزاری، جنیفر کرامبلی در رسانه های اجتماعی نوشت که “روز مادر و پسری است که هدیه کریسمس جدید خود را امتحان می کنند.”

مک دونالد در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که آیا می توان پدر را به خاطر خرید اسلحه برای پسرش متهم کرد، گفت که این تصمیم مقامات فدرال خواهد بود.

رئیس مدارس جامعه آکسفورد در پیامی ویدئویی به جامعه در روز پنجشنبه گفت که این مؤسسه شبیه یک “منطقه جنگی” است و برای هفته‌ها آماده نخواهد بود. سرپرست تیم ترون بارها به دانش‌آموزان و کارکنان به دلیل واکنش آنها به خشونت تبریک گفت.

او همچنین از ملاقات کرامبلی با والدین و مسئولان مدرسه قدردانی کرد. تاج و تخت جزئیاتی را ارائه نکرد، اما آن را با این جمله خلاصه کرد: “هیچ رشته ای موجه نبود.”

از مک دونالد در مورد تصمیم برای نگه داشتن کرامبلی در مدرسه سوال شد.

“البته من نباید به آن کلاس درس برمی گشتم. … فکر می کنم این یک موقعیت جهانی است. من مجازات نمی‌کنم یا حمله نمی‌کنم، اما این کار را خواهم کرد.»

مک دونالد در پاسخ به این سوال که آیا مقامات مدرسه می توانند متهم شوند، گفت: “تحقیقات ادامه دارد.”

وایت از دیترویت گزارش داد. گزارشگر آسوشیتدپرس مایک هاوسلدر در دیترویت و دیوید اگرت در لنسینگ، میشیگان نیز در این گزارش مشارکت داشتند.