GOP Baker برای سومین بار به عنوان فرماندار ماساچوست نامزد نخواهد شد



بوستون (AP) – چارلی بیکر فرماندار جمهوری خواه روز چهارشنبه اعلام کرد که برای سومین بار به عنوان فرماندار ماساچوست که حزبش بین حامیان و مخالفان رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ تقسیم شده است، نامزد نخواهد شد.

تصمیم بیکر به پایان دومین سال طاقت‌فرسا نزدیک می‌شود، که در آن تمرکز انحصاری او روی مقابله با همه‌گیری بهداشتی و اقتصادی کووید-19 است که هر قرن یک‌بار می‌گذرد.

بیکر برای مدت طولانی یکی از محبوب ترین رهبران کشور بوده است. تصمیم او به این معنی است که یک رقابت آزاد برای فرمانداری در سال آینده برگزار خواهد شد.

تعدادی از دموکرات‌ها از جمله دانیل آلن، استاد دانشگاه هاروارد، سونیا چانگ دیاز، سناتور ایالتی و بن داونینگ، سناتور سابق ایالتی، قبلاً اعلام کرده‌اند که قصد دارند برای او نامزد شوند.

یکی دیگر از نامزدهای احتمالی دموکرات – دادستان کل مائورا هیلی – هنوز نگفته است که آیا نامزد خواهد شد یا خیر.

جف دیل، نماینده سابق ایالت جمهوری خواه، قبلا نامزدی خود را اعلام کرده است. دیهل همچنان در میان حامیان محافظه کار جمهوری خواه محبوبیت دارد و مورد حمایت ترامپ قرار گرفت.

بیکر که در دولت همکاران سابق جمهوری خواه کار می کرد. ویلیام ولد و پل سلوچی برای اولین بار در سال 2010 برای فرمانداری نامزد شدند و به فرماندار فعلی دموکرات دیوال پاتریک شکست خوردند.

چهار سال بعد، بیکر دوباره نامزد شد و مارتا کوکلی، دادستان کل سابق دموکرات را شکست داد و در ژانویه 2015 سمت خود را آغاز کرد. در دومین نامزدی خود برای فرمانداری در سال 2018، بیکر به راحتی جی گونزالس دموکرات را شکست داد.

در دوره دوم ریاست جمهوری او، ظهور ناگهانی COVID-19 بسیاری از برنامه های سیاسی بیکر را کنار زد، زیرا او و بقیه ایالت برای واکنش به تأثیرات ویروس کشنده و سریع در حال گسترش که دانشمندان و سیاستمداران مورد تحسین قرار می گرفتند عجله داشتند. تلاش برای درک در زمان واقعی

بیکر یک سری گام‌های چشمگیر برداشته است، مشاغل غیر ضروری را تعطیل کرده، ماسک را در مکان‌های عمومی الزامی کرده، مدارس را می‌بندد و دستورالعمل‌های حفظ خانه را اجرا می‌کند.

در حالی که برخی از این محدودیت‌ها ناراضی بودند، نظرسنجی‌ها نشان داد که واکنش‌های بیکر به طور کلی توسط مردم مورد تحسین قرار گرفت، البته با خطاهای جدی. این ایالت یکی از مرگبارترین شیوع COVID-19 را در یک آسایشگاه سالمندان کهنه کار در ایالات متحده تجربه کرده است که ده ها نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بیکر همچنین مجبور شد خشم ترامپ را تحمل کند.

جمهوری‌خواهان ماساچوست مدت‌هاست که به سمت جناح میانه‌رو و مترقی حزب ملی متمایل شده‌اند، اما بیکر با امتناع از حمایت یا حتی رای دادن به ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی‌اش در سال 2016، این اختلاف را آشکارتر کرد. بیکر سال گذشته بار دیگر از رای دادن به انتخاب مجدد ترامپ خودداری کرد.

این موضع عمومی باعث توبیخ و لقب RINO (فقط جمهوری خواه) از سوی ترامپ به بیکر شد، اما احتمالاً تنها محبوبیت بیکر را در ماساچوست تقویت کرد، جایی که رای دهندگان ترامپ را با اختلاف دو رقمی در هر دو انتخابات رد کردند.

حق چاپ © 2021 واشنگتن تایمز، LLC.